Gympagubbarnas cirkelträning

 

CIRKELTRÄNING

Vi använder oss av de redskap som finns i en gymnastiksal och till exempel skip-snoddar som vi har plats för i vårt skåp. Ett modern GYM har roddmaskiner och  andra redskap som säkert är bra men som vi inte har plats för någonstans.

I filmens värld talar man om lågbudgetfilmer. Vi har ett  lågbudgetgym!

Redskapen som vi har är inte så dyra och terminsavgiften är 250 kronor för två träningspass i veckan. Höstterminerna räknas från och med september till och med december och vårterminen från och med januari till och med april. Det blir cirka 60 träningspass om året för 500 kronor.

Men lågbudgetfilmer kan också vara väldig bra!

 

 

Vi har styrketräning på olika stationer. Det brukar kallas för cirkelträning. Varannan måndag har vi gemensam cirkelträning. Förklaring: Då det är individuell cirkelträning väljer du att träna på stationerna utan att ta dem i en viss ordning.

När det gäller gemensam cirkelträning tränar vi med två man på varje station. Stationerna är numrerade från nummer 1 till nummer 17 och måste ta dem i nummerordning, men du kan börja på vilken station som helst tillsammans med din kompis. Vi har 80 sekunder på oss vid varje station. Vi spelar en CD och när en gitarr tar ett ackord sätter vi igång. Efter 40 sekunder spelar ett munspel och när 80 sekunder har gått så ljuder en klocka. Då går vi till nästa station tills vi slutligen kommer fram till det stället som vi började.

De dagar som vi har individuell cirkelträning tränar vi  med gummisnoddar före cirkelträningen (skip-snoddar) som vi fäster i ribbstolarna. När vi har den gemensamma cirkelträningen, hinner vi inte med skipp-snoddsträningen.

 

Share and Enjoy:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter

Comments are closed.