GymMix hösten 2018. Start 3 september

Måndagar kl 18.00-18.45 HIIT med Marie Ågren

HIIT

HögIntensivIntervallTräning om 45/15 sekunders intervaller, det förekommer även andra intervaller. Träningen innehåller både konditions och styrkeövningar. Träningsformen förbättrar syreupptagningsförmågan, konditionen, styrkan och fungerar fettförbrännande.

Core-Cardio-Styrka- kommer att varvas var 5:e vecka

Tisdagar kl 18.00-19.00 Cirkelträning, rullande schema

Cirkelträning

Övningarna vid cirkelträning kan tränas under en viss tid eller i ett antal repetitioner. Cirkelträning kan läggas upp för att träna hela kroppen eller en särskild muskelgrupp.

Träna styrka, uthållighet och koordination på din egen nivå. Cirkelträning passar alla, såväl otränade som supervältränade – var och en kan anpassa träningstakten efter eget behov.

Onsdagar kl 17.30-18.30 Gruppträning med Anna-Lena Vestervall

Gruppträning - En mix  av olika träningsformer. Styrka, kondition, pilates eller varför inte ett hederligt aerobicpass.

Fredag kl 17.00-18.00 Tabata med Jaana Dahlsberg

TABATA

Enligt Dr Izumi Tabata är tiden 20 sekunder fysisk hård ansträngning kombinerad med 10 sekunders vila i åtta varv per övning den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition.

Träna så många repetitioner du kan utföra med god teknik under 20 sekunder. Vila 10 sekunder. Upprepa 8 varv.

Vi kommer också att variera intervallerna