GymMix hösten 2017. Start 4 september

Så här ser schemat ut inför hösten 2017

Måndagar 17.30 – 18.15 HIIT Marie Ågren

Onsdagar 17.00-18.00 GruppFys Anna-Lena Vestervall

Fredagar 17.00-18.00 Tabata Jaana Dahlsberg

Söndagar 17.00-18.00 Cirkelträning – rullande

HIIT

HögIntensivIntervallTräning om 45/15 sekunders intervaller, det förekommer även andra intervaller. Träningen innehåller både konditions och styrkeövningar. Träningsformen förbättrar syreupptagningsförmågan, konditionen, styrkan och fungerar fettförbrännande.

Core-Cardio-Styrka- kommer att varvas var 5:e vecka

TABATA

Enligt Dr Izumi Tabata är tiden 20 sekunder fysisk hård ansträngning kombinerad med 10 sekunders vila i åtta varv per övning den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition.

Träna så många repetitioner du kan utföra med god teknik under 20 sekunder. Vila 10 sekunder. Upprepa 8 varv.

Vi kommer också att variera intervallerna

GruppFys - En mix  av olika träningsformer. Styrka, kondition, pilates eller varför inte ett hederligt aerobicpass.

Cirkelträning

Övningarna vid cirkelträning kan tränas under en viss tid eller i ett antal repetitioner. Cirkelträning kan läggas upp för att träna hela kroppen eller en särskild muskelgrupp.

Träna styrka, uthållighet och koordination på din egen nivå. Cirkelträning passar alla, såväl otränade som supervältränade – var och en kan anpassa träningstakten efter eget behov.